Archeologische website wint prestigieuze creativiteitsprijs

De Oscars van creatief Nederland worden ze wel genoemd, en gisterenavond wonnen we er één: een zilveren Lamp voor Below the Surface! 💡

Voor het eerst in de Q-geschiedenis hadden we de stoute schoenen aangetrokken om mee te doen aan dit prijzenfestijn voor de beste creativiteit en ‘craft’ in advertising en design in Nederland. En ‘t was dus gelijk raak! In de categorie Design - Platform wonnen we de hoogste prijs voor de website over de archeologische vondsten van de Noord/Zuidlijn, die we in 2018 samen met Fabrique ontwikkelden voor de gemeente Amsterdam.

De jury roemde de manier waarop de archeologische vondsten van de Amsterdamse metrolijn toegankelijk zijn gemaakt met Below the Surface:

This is a truly fun idea, combining actual archaeology with some decidedly interactive executions.

De uitreiking van de jaarlijkse Dutch Creativity Awards voor reclame en vormgeving is een initiatief van de Art Directors Club Nederland (ADCN). Naast Below the Surface waren er in 2019 nog ruim 150 nominaties verdeeld over veertig categorieën. De uitreiking vond plaats op donderdagavond 11 april in Casco Amsterdam, waar in totaal zestig Lampen werden toegekend.


Meer weten over Below the Surface? Check de case op onze website!