Na de initiële introductie in oktober lanceert D-reizen deze week een nieuwe site waarbij elke gebruiker op zijn eigen manier door de site kan navigeren. ’D-reizen.nl is jouw slimme partner bij het vinden van de beste vakantie’ is de propositie die als uitgangspunt werd gehanteerd voor deze nieuwe website.

De nieuwe site heeft een aantal doelen, waaronder een hogere conversie en meer bezoek. Ook moet de onafhankelijkheid en de breedte van het aanbod van D-reizen worden versterkt.

Q42 is verantwoordelijk voor de technische architectuur, waaronder het uitleveren van contentpagina’s, de bouw van de zoekmachine, koppelingen met back-end systemen en het implementeren van het interactie ontwerp in samenwerking met Fabrique . Met de nieuwe site is een solide en flexibele basis gecreëerd voor verdere ontwikkeling van de site.

Veel reissites dwingen de klant te kiezen uit termen als zonvakantie, stedentrip of weekendjeweg. Uit een onderzoek van D-Reizen bleek dat weinig consumenten zo denken. De één wil all inclusive duiken in de Middellandse Zee, de ander zoekt 4-sterren met het gezin in Blanes. Beiden komen uit op hetzelfde hotel.

Op d-reizen.nl kun je daarom op je eigen manier door de site navigeren. Je kunt vrij zoeken op ‘camping Frankrijk’ of ‘kindvriendelijk Spanje’, gericht zoeken op een specifieke datum, bladeren door thema’s of via een wereldkaart je gewenste bestemming aangeven. Hoe je ook zoekt, je komt altijd uit op met beeld verrijkte pagina’s waarop niet alleen de gevonden vakanties worden getoond, maar ook kaarten en achtergrondinformatie. Handig voor de oriënterende bezoeker én voor de vindbaarheid in Google.

Er is veel aandacht besteed aan het boekproces. Je krijgt constant feedback over wat er gebeurt en ziet duidelijk wat je moeten betalen. Je kunt waar nodig hulp opvragen: telefonisch of per chat. Daarnaast biedt de site ondersteuning door jouw bekeken vakanties te onthouden.

De onafhankelijkheid van D-reizen uit zich door het zelf verzorgen van de informatie (in plaats van deze over te nemen van de diverse touroperators) en door tips van de eigen reisadviseuses. En ook voor prijzen op de nieuwe site van D-reizen geldt: dezelfde reis voor de laagste prijs.

We zijn apetrots op de nieuwe site en willen daarbij alle partijen bedanken die aan de ontwikkeling hebben samengewerkt: Bluedome, Detailresult, Fabrique en natuurlijk het team bij D-reizen zelf! Daarnaast heeft bijna iedere Q42 werknemer wel meegeholpen aan de bouw, dus die willen we ook niet vergeten. Bedankt Sander, TimS, Martin, Jaap, Ben, Frank, Jan Willem, Chris, Remco, Stephen, Cihan, Wilbert, Lukas, Mark, Bob, Kars, TimL en Bas!

Het D-reizen avontuur eindigt nog niet; de komende tijd gaan we aan de slag om de site verder te ontwikkelen met nieuwe features, wijzigingen en bugfixes.

Is je interesse al gewekt? Check dan de nieuwe site (en boek er je vakantie!): http://d-reizen.nl

Wist je trouwens dat de nieuwe D-Reizen site ook al genomineerd was voor de Website van het Jaar 2009?