Benien van Berkel, Hoofd Communicatie & Marketing opdrachtgever en begeleider van de vernieuwing HF site (2001–2006).

"In 2001 was het Holland Festival dringend toe aan een nieuwe website. De bestaande website was feitelijk niet meer dan een ‘folder op beeldscherm’ en maakte geen gebruik van de mogelijkheden van internet. Doel was een website te bouwen die in vorm en interactieve mogelijkheden een betere afspiegeling zou zijn van het festival zélf, dat bekend staat als vernieuwend en verrassend.

Q42 heeft destijds scherp aangevoeld wat onze wensen en beperkingen waren en heeft, uitgaande van de aanwezige kennis, menskracht en financiën bij het HF een op maat gemaakt contentmanagementsysteem gebouwd en een database ontworpen die de mogelijkheid bood om elke festivalproductie inclusief alle bijzonderheden en uitzonderingen (en dat zijn er bij het HF nogal wat!) overzichtelijk op de site te presenteren.

Bijzonder was, dat Q42 ons na oplevering van de site bleef begeleiden en ondersteunen in het beheer en gebruik van de site. Wij waren destijds zeer onervaren in contentmanagement en waren dat nóg geweest als Q42 niet met engelengeduld ons steeds de werking van het systeem in het bijzonder en het internet in het algemeen uitlegde.

Bij de vernieuwing van de site in 2006 heeft Q42 in een zeer korte tijd opnieuw een contentmanagementsysteem met database gebouwd, die tegemoet kwam aan de uitgebreidere wensen en verbeterde mogelijkheden voor contentmanagement bij het HF. Dit systeem is een op maat gemaakte versie van Q’s eigen LIME. Daarnaast heeft Q42 actief meegedacht en -gewerkt aan het oplossen van problemen in de vormgeving, die in concept aantrekkelijk leek, maar in de praktijk op scherm niet gebruikersvriendelijk was.

Met de techniek van internet is het als met automotoren: als je er geen verstand van hebt, kunnen ze je alles wijsmaken. Maar Q42 houdt zich verre van gebakken lucht. No-nonsense, oplossingsgericht, redelijke en inzichtelijke tariefstelling, continue kwaliteit en zeer klantgericht, zo hebben wij Q42 de afgelopen jaren ervaren. De jongens zijn altijd bereikbaar en altijd bereid om ons direct uit de brand te helpen. Ze hebben een goed inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van het Holland Festival en passen daarop hun advies en oplossingen aan. Met het resultaat dat wij een website hebben waarmee we snel, efficiënt en makkelijk kunnen werken en die alle mogelijkheden bevat die wij als organisatie wensen in de communicatie en interactie met onze bezoekers."