Persbericht

Met de lancering van gamestudio TurtleBlaze en haar eerste game Road Warriors heeft technisch-strategisch internetbureau Q42 een internationale hit te pakken.

Road Warriors, een chaotische one-touch race game, is beschikbaar op iPhone, iPad en Android. Binnen vijf dagen na release is de game wereldwijd al meer dan 1 miljoen keer geïnstalleerd.

TurtleBlaze staat onder leiding van Richard Lems en Benjamin de Jager, beide al jaren werkzaam bij Q42. “Met TurtleBlaze komt voor Richard en mij een droom uit,” vertelt Benjamin. “Als kind hebben we met elkaar afgesproken dat we op ons 30e fulltime games zouden bouwen. Dat lijkt er nu wel in te zitten! Richard en ik bouwen al jaren games, ook bij Q42, maar als we eerlijk zijn ontsteeg dat eerder nooit de hobbysfeer. Met TurtleBlaze richt Q42 zich nu echt serieus op game development.”

“Hoe we een toffe game moeten maken wisten Benjamin en ik wel,” aldus Richard. “Dat doen we al sinds we samen op school zaten. Maar onze games aan de man brengen, en hoe je er geld aan verdient, daar hadden we hulp bij nodig. Road Warriors hebben we gelanceerd in samenwerking met Nederlandse gamestudio en publisher Lucky Kat Studios. Zij konden ons precies vertellen wat het beste werkt met in-app purchases en advertenties, en hoe je je game onder de aandacht brengt. Dankzij Lucky Kat werd Road Warriors gefeatured in Apple’s App Store, met grote banners in 122 landen, en nu ook in de Android Play Store.”

Projectwerk en eigen productontwikkeling

Q42 doet voornamelijk projectwerk, voor klanten als KLM, Radio 538 en het Rijksmuseum, maar ook steeds meer eigen productontwikkeling. “Onze droom om van Q42 een broedplaats te maken voor creatieve ondernemingen wordt steeds meer realiteit,” aldus Kars Veling, oprichter van Q42. “Met als sterkste voorbeelden onze educatieve startup LessonUp, ons label voor duurzaam en wereldverbeterend werk Hack the Planet, en nu ook TurtleBlaze, onder leiding van creatieve genieën Benjamin en Richard.”

“Van het ontwikkelen van onze eigen producten leren we altijd ontzettend veel, wat direct toepasbaar is op ons projectwerk,” vertelt Chris Waalberg, operationele eindbaas van Q42. “Om een voorbeeld te noemen, Road Warriors krijgt aanzienlijk meer ratings dan apps van onze klanten. Dat is deels omdat we voor Road Warriors gebruik maken van een nieuwe iOS 10.3 feature: een simpele ratings pop-up. Benjamin heeft goed onderzocht op welk moment je die pop-up het beste kunt tonen, daar zit waardevolle kennis. Op die manier kunnen wij onze klanten adviseren op basis van onze eigen ervaring.”

De toekomst

De komende tijd is TurtleBlaze nog druk bezig met updates voor Road Warriors. “Daarna gaan we ons richten op een nieuwe mobile game,” vertelt Richard trots. “Want daar hebben we net groen licht voor gekregen van Q42, dankzij het ongekende succes van Road Warriors. Ook hebben we nu een vacature openstaan voor een game development intern. Ongelooflijk hoe hard het allemaal gaat!”

Meer informatie en presskits

https://www.q42.nl/
https://roadwarriorsgame.com/
http://turtleblaze.com/presskit/
https://www.lucky-kat.com/presskit#roadwarriors

Of neem contact op met Chris Waalberg:
chris@q42.nl
06–16170184