Enkele projecten van Q42 zijn genomineerd voor de publieksprijs Website van het Jaar 2009, dat door MetrixLab wordt uitgedeeld. IAmsterdam, Buurtlink, Branddating en Moviq vertegenwoordigen ons bij deze ‘people’s choice award’.

IAmsterdam (vrije tijd) — Stem
http://www.iamsterdam.com
In samenwerking met Fabrique

De nieuwe IAmsterdam site is een levendige portal die toegang biedt tot de toeristische attracties en activiteiten in en rondom Amsterdam. Q42 was verantwoordelijk voor de technische realisatie, inclusief een op maat gemaakte Q-CMS. Ons dochterbedrijf Xopus leverde een editing omgeving.

Buurtlink (communities) — Stem
http://www.buurtlink.nl
In samenwerking met Studio Puik

Een vernieuwde Buurtlink, waarop je je postcode invoert en nieuws en informatie in jouw buurt ziet, zag eind 2008 het licht. Q42 was niet alleen de technische partij, maar adviseerde ook over de functionaliteit en het interactie ontwerp. We zijn nog actief betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe onderdelen van de site, inclusief het nieuwe platform Buurtlink TV.

Branddating (dating) — Stem
http://www.branddating.nl

Samen met bedenker Roel Mos vertaalde Q42 voor Branddating het concept naar een sociaal netwerk waarbij je anderen vindt op basis van je merkenprofiel. De opdracht werd agile uitgevoerd en bestond uit interactie ontwerp, het schrijven van matchingalgoritmes, en het ontwikkelen van een huisstijl.

Moviq (wonen) — Stem
http://www.moviq.nl

Moviq (van oorsprong door de Rabobank gevoerd) is een huizensite waarop je niet alleen huizen kunt vinden maar ook van alles omtrent wonen kunt leren. Q42 droeg verantwoording voor de implementatie van de website en de MKB beheeromgeving. Alle front-end interactie is ook van onze hand.

Wij zijn natuurlijk hartstikke trots op deze sites, die ieder voor zich een apart avontuur waren. We hopen dat als je er meer over leert, je misschien ook je stem erop wilt uitbrengen!