Het Rijksmuseum is een van de bekendste Nederlandse musea en is regelmatig bezig met vernieuwingen. Internet is een medium waarbinnen het museum zich steeds meer manifesteert. Om klanten en online bezoekers meer te betrekken bij het museum is er eind 2005 er besloten om stevig uit te breiden.

Deze uitbreiding is het personalisatie en lifecycle programma Mijn Eigen Rijks. Het maken van de ‘Voel het Rijks’ website was het startschot voor een serie uitdagende projecten die in verband met de uitbreiding gedaan gaan worden

Doel van de ‘Voel het Rijks’ site was om de interactie tussen het museum en haar klanten te bevorderen, omdat men wil weten wat de interesses van de klant zijn en hoe de klant over kunst denkt.

Tijdens de ontwikkeling is er nauw samengewerkt met Fabrique, dat verantwoordelijk was voor het concept en ontwerp van de site. De technische realisatie lag geheel in onze handen. Hierbij hebben we een website opgezet die er oogstrelend uitziet, vlot werkt, waarbij interactie hoog on het vaandel staat en waar verschillende onderdelen animeren. De mogelijkheden tot uitbreiding zijn legio en die zullen in de toekomst ook zeker komen.